РАЗВОЈНИ ПЛАН
(2021 – 2025)
ОСНОВНА ШКОЛА „Живко Љујић“ – Нова Варош
ОШ „Живко Љујић“
Ђачка 37, 31320 Нова Варош,
тел.: 033/ 61-462; 64-313;
261-1082 / факс: 033/ 61-462
е - адреса: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Основна школа „Живко Љујић“ је почела са радом давне 1927.године – када је, по неким подацима, у целој Србији радило свега 35 основних школа. Отварање школе у време отоманског царства, говори о томе да су грађани Нове Вароши, још тада, препознали важност просвећености и писмености. Нововарошка школа је настала у крају где су се смењивали нада и безнађе, али се одржала упркос тешкоћама и препрекама. Име ОШ „Живко Љујић“ - које данас носи ова школа, датира од пролећа 1957. године. Живко Љујић је био један од најмађих бораца златарског краја. Био је неописиво храбар и неустрашив, вољен и цењен од својих другова, добар радник и одличан ученик... Основна школа „Живко Љујић“, за своју успешну образовну мисију, добија бројна признања и награде – како за рад одраслих тако и за учешће деце на многим такмичењима и конкурсима. Бивши ученици ове школе су постали квалитетни просветни радници, академски сликари, редитељи, песници, новинари, глумци, спортисти, истакнути лекари, судије, успешни предузетници, занатлије... |
Школа се налази у делу града који је безбедан за децу, у близини природних и друштвених ресурса који омогућавају квалитетан рад на развијању функционалних знања. Образовно-васпитни рад школе се одвија у две школске зграде у Новој Вароши и издвојеном одељењу у Дражевићима. У једном објекту се одвија настава за млађе основце, а у другом за старије. У ИО у Дражевићима су ученици млађих разреда. Рад се одвија у једносменском обогаћеном раду. |
РАЗВОЈНИ ПЛАН
(за период од 2021. до 2025.године)
Развојни план школе је стратешки документ који садржи приоритете у остваривању образовно-васпитног рада. План је сачињен на основу самовредновања индикатора квалитета рада установе и доноси се на период од пет година. Овај Развојни план доноси Школски одбор на својој седници дана 15.12.2020., а на основу предлога Стручног актива за развојно планирање, који је урађен у складу са Законом о основама система образовања и васпитања и Законом о основном образовању и васпитању.
ВИЗИЈА:
*Да школа буде место ефикасног учења–где ће се сви актери осећати пријатно у безбедном окружењу*
МИСИЈА :
* Да ученици буду активни носиоци конструкције власитог знања, вештина и уверења*
*Да наставници буду организатори и партнери ученицима у стицању функционалних знања и умења*
Развојни план садржи приоритете, циљ у оквиру приоритета, задатке, предвиђене активности којима ће се остваривати постављени задаци и носиоце реализације. Развојни план садржи и мерила за праћење остваривања развојних циљева.
Осим приоритета и плана реализације, Развојни план садржи и: мере за унапређивање ВОР; одговарајуће облике подршке и разумних прилагођавања; превенцију насиља уз заједничко учешће ученика, наставника и родитеља; мере превенције осипања ученика; увођење иновативних метода наставе, учења и оцењивања ученика. Такође садржи и план припреме за завршни испит; укључивање школе у развојне пројектe; план усавршавања и стицања звања; укључивање родитеља у рад школе; умрежавање са другим школама и установама. Све напред набројане мере и планови су посебан део Развојног плана и чине његов саставни део.
Приоритети РАЗВОЈНОГ ПЛАНА су:
1.ПРОГРАМИРАЊЕ, ПЛАНИРАЊЕ И ИЗВЕШТАВАЊЕ 2.НАСТАВА И УЧЕЊЕ 3.ОБРАЗОВНА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА |
4.ПОДРШКА УЧЕНИЦИМА 5.ЕТОС 6.ОРГАНИЗАЦИЈА РАДА ШКОЛЕ, УПРАВЉАЊЕ ЉУДСКИМ И МАТЕРИЈАЛНИМ РЕСУРСИМА |
Приоритет 1: ПРОГРАМИРАЊЕ, ПЛАНИРАЊЕ И ИЗВЕШТАВАЊЕ
Развојни циљ- идеал коме тежимо: Да се унапреди програмирање, планирање и извештавање, тако да буде у функцији ефективног и ефикасног рада, усмереног на остваривање циљева, исхода, стандарда и међупредм. компетенција. |
||
ЗАДАЦИ |
Активности - како остварити постављени задатак |
Носиоци |
Програмирање ускладити са специфучним потребама школе, у складу са резултатима самовреновања, а у циљу унапређивања квалитета |
-Узимати у обзир аналитичко-истраживачке податке и резултате процене квалитета рада школе; -Уважавати узрасне, развојне и специфичне потребе ученика; -Укључити све релевантне чиниоце ОВ рада школе: наставнике, стручне сараднике, директора, ученике, родитеље и локалну заједницу. |
Стручни активи и Стручна већа
|
Планирање рада органа, тела и тимова усмерити у правцу ефикасног и ефективног рада школе |
-Планирање ускладити са циљевима Развојног плана и Школског програма; -У процесу планирања уважавати актуелне потребе школе; -Предвидети активности и механизме праћења и извештавања током год.; -Користити релевантне информације приликом извештавања о раду школе. |
Координатори органа, тела и тимова |
Планирање ОВР усмерити на развој и остваривање циљева, стандарда и исхода и развој компетенција |
-Глобално планирање ускладити са стандардима и међупред.компетенц.; -Оперативне планове израђивати у скаду са прописаним исходима; -Планирати методе и технике које подстичу активно учешће ученика; -Допунску и додатну наставу ускладити са праћењем постигнућа ученика; -Планирање слободних активности ускладити са интересовањима ученика. |
Сртучна већа
Наставници |
Мерила за праћење планираног развојног циља |
||
*увид у одговарајућу прописану документацију; *разговор са наставницима и ученицима |
Приоритет 2.НАСТАВА И УЧЕЊЕ
Развојни циљ- идеал коме тежимо: Да се унапреди ефикасност управљања процесом учења на часу, прилагођавајући рад ОВ потребама ученика – тако да им се омогући да стичу знања, усвајају вредности, развијају вештине и компетенције. Да се вредновање стави у функцију даљег учења и да сваки ученик има прилику да буде успешан. |
||
ЗАДАЦИ |
Активности - како остварити постављени задатак |
Носиоци |
Структурирати и повезивати делове часа користећи различите методе /облике рада, технике, поступке.../ |
-Истицати циљеве часа/исходе и објашњавати зашто нешто треба научити; -Давати јасна објашњења, упутства и истицати кључне појмове; -Користити питања/ захтеве/ задатке различитог нивоа сложености; -Усмеравати интеракцију међу ученицима и подстицати вршњачко учење; -Користити постојећа наставна средства и доступне изворе информација. |
Наставници |
Прилагођавати рад на часу образовно- васпитним потребама ученика |
-Прилагођавати начин рада, наставни материјал, време, пажњу и темпо рада индивидуалним карактеристикама сваког ученика; -Примењивати специфичне задатке на основу ИОП-а или плана индивидуал.; -Укључивати ученике којима је потребна додатна образовна подршка у заједничке активности, у циљу подстицања напретка и интеракције са децом |
Наставници |
Омогућити ученицима да стичу знања, усвајају вредности, развијају вештине и компетенције на часу |
-Подстицати активности ученика које ће им омогућити да разумеју оно што уче, примене научено и образложе како су дошли до решења; -Подстицати ученике да повезују градиво са претходно ученим и са животом -Ставити ученика у ситуацију да прикупља, критички процењује и анализира одговоре, да излаже своје идеје, и износи оригинална и креативна решења; -Давати ученику повртану информацију у циљу унапређивања учења; -Ставити ученика у ситуацију да планира, реализује и вреднује пројектне акт. |
Наставници |
Поступке вреновања ставити у функцију даљег учења и омогућити сваком ученику успех |
-Користити формативно и сумативно оцењивање у складу са Правилником; -Јасно ставити до знања ученицима који су критеријуми оцењивања; -Давати потпуну и разумљиву повратну информацију и јасне препоруке; -Подстицати их да постављају себи циљеве и критички процењују напредак; -Показивати поверење у могућности ученика и имати позитивна очекивања. |
Наставници |
Мерила за праћење планираног развојног циља |
||
*посета часовима; *увид у релевантну документацију; *разговор са ученицима и наставницима |
Приоритет 3. ОБРАЗОВНА ПОСТИГНУЋА
Развојни циљ- идеал коме тежимо: Да школа предузима мере за постизање бољих образовних резултата, на основу континуираног праћења остварености стандарда постигнућа наставних предмета на завршном испиту. |
||
ЗАДАЦИ |
Активности - како остварити постављени задатак |
Носиоци |
Резултате праћења образовних постигнућа користити за даљи развој ученика |
-Резултате иницијалних тестова и провера знања користити за индивидуализацију подршке у учењу; -Користити допунску и додатну наставу у подстицању развоја ученика; -Организовати квалитетну прирему ученика за завршни испит. |
Стручна већа
|
Мерила за праћење планираног развојног циља |
||
*увид у записнике Стручних већа *посета часовима; *увид у педагошку док.; *разговор са ученицима и наставницима |
Приоритет 4. ПОДРШКА УЧЕНИЦИМА
Развојни циљ- идеал коме тежимо: Да се побољша квалитет пружања подршке свим ученицима – подстицањем личног, професионалног и социјалног развоја сваког ученика, предузимањем мера образовне и васпитне подешке |
||
ЗАДАЦИ |
Активности - како остварити постављени задатак |
Носиоци |
Предузимати разноврсне мере за пружање образовне и васпитне подршке ученицима |
-Пружање подршке ученицима у примени разноврсних техника учења; -Пружање васпитне подршке ученицима на основу анализе владања; -У пружање подршке ученицима укључивати њихове родитеље; -Пружати подршку ученицима при преласку из једног у други обаз.циклус |
Одељ.старешина П-П служба |
Подстицати лични, професионални и социјални развој ученика |
-Организовати активности за развијање конструктивног решавања проблема -Понудити ваннаставне активности у складу са интересовањима ученика; -Подстицати професионални развој, кроз каријерно вођење и саветовање; -Промовисати права детета, здраве стилове живота и еколошку свест. |
Одељ.старешина П-П служба |
Пружати подршку ученицима из осетљивих група и ученицима са изузетним способностим |
-Примењивати индивидуализовани приступ или ИОП -1, ИОП- 2 или ИОП-3; -Организовати компензаторне активности за подршку учењу за ученике из осетљивих група или обогаћен програм за ученике са изузетним способност. -Сарадња са релеавантним институцијам ради подршке ученицима. |
Одељ.старешина П-П служба |
Мерила за праћење планираног развојног циља |
||
*увид у одговарајућу документацију; *посета ваннаставним активностима; *разговор са ученицима и наставницима |
Приоритет 5. ЕТОС
Развојни циљ - идеал коме тежимо: Да школа постане центар иновација – у којој се сви осећају безбедно, јер се негују добри међуљудски односи кроз сарадњу на свим нивоима и где се резултати ученика и наставника подржавају и промовишу |
||
ЗАДАЦИ |
Активности - како остварити постављени задатак |
Носиоци |
Користити различите технике за превенцију и конструктивно решавање конфликата |
-Доследно поштовати норме којима се регулише понашање и одговорност; -За дискриминаторско понашање доследно предузимати мере и санкције; -Јачање ненасилне комуникације, коришћењем Ја-поруке и актив.слушања; -Разрадити поступке прилагођавања за новопридошл ученике и наставнике |
Сви запослени Директор Одељ.старешине П-П служба |
Успех сваког појединца се несебично прихвата и промовише |
-Прецизно поставити систем награђивања како ученика, тако и запослених; -Организовати различите активности - тако да свако има прилику за успех; -Укључивати децу са расвојним тешк. и инвалидитетом у активности школе. |
Директор Наставници Одељ.старешине |
Успоставити мрежу за решавање проблема насиља у складу са Протоколом о заштити |
-У свакој ситуацији исказивати јасан негативан став према насиљу; -Организовати превентивне активности за смањење насиља и укључити све -Организовати посебне активности подршке и васпитни рад са ученицима који су укључени у насиље: насилно се понашај, трпе га или су сведоци. |
Сви запослени Тим за ЗДНЗЗ Одељ.старешине Тим за ЗДНЗЗ |
Развијати сарадњу у школи на свим нивоима |
-Подржати иницијативу и педагошку аутономију наставника и стр.сарадник -Пружати подршку раду ученичког парлмента и вршњачког тима; -Организовати заједничке активности ученика, наставника и родиреља. |
Директор Сви наставници Одељ.старешине |
Неговати место школе у локалној и стручној заједници – као центра иновација у области васпитања и образовања |
-Унапређивати и мењати ОВ праксу – на основу континуир. преиспитивања; -Нова сазнања и искуства размењивати са другим колегама у школи и шире; -Унапређивати систем тимског рада и партнерских односа на свим нивоима; -Користити резултате акционих истраживања за развијање иновативне праксе и нових образовних решења у школи. |
Наставници
Директор
П-П служба |
Мерила за праћење планираног развојног циља |
||
*увид у одговарајућу документацију; *разговор са ученицима и наставницима; *упитници за родитеље |
Приоритет 6.ОРГАНИЗАЦИЈА РАДА ШКОЛЕ, УПРАВЉАЊЕ ЉУДСКИМ И МАТЕРИЈАЛНИМ РЕСУРСИМА
Развојни циљ – идеал коме тежимо: Да људски и материјално-технички ресурси, вођени лидерским деловањем директора, буду у функцији квалитета рада, који се унапређује сходно резултатима праћења и вредновања школе, у којој се подржава иницијатива и развија предузетнички дух. |
||
ЗАДАЦИ |
Активности - како остварити постављени задатак |
Носиоци |
Поставити јасну организациону структуру са дефинисаним процедурама и носиоцима активности |
-Формирати стручна тела и тимове у складу са потребама школе и компетенцијама запослених; -Остварити увид у делотворност стр.тимова, ради побољшања квалитета; -Укључири запослене, УП и СР у доношење одлука за унапређење рада шк.; -Користити различите механизме за мотивисање запослених у раду. |
Доректор
|
Предузимати мере за унапређивање ОВР на основу резултата праћења и вредновања |
-Вршити редован инструктивни рад и надзор у образовно-васпитни рад; -Пратити и вредновати ОВР и давати мере за побољшање квалитета рада; -Остваривати самовредновање рада школе у циљу унапређивања квалитета; -Стварати услове за континуирано вредновање дигиталне зрелости школе. |
Директор Стр.сарадници Тим за СВ Директор |
Промовисати вредности учења и развијати целоживотно учење |
-Неговати посвећеност послу - бити пример другим колегама у школи и шире -Подстицати иновације у раду школе и бити оворен за промене у раду; -Планирати лични професионални развој на основу вредновања свог рада. |
Директор |
Људске ресурсе користити у функцији унапређења квалитета рада школе |
-Подстицање професионалног развоја запослених и обезбеђ. услова за то; -Планирати и унапређивати професион. деловање на основу вредновања; -Вредновати и унапређив. наставу и учење, разменом унутар и ван школе; -Примењивати новостечена знања из области усавршавања у и ван установе; |
Директор Запослени Наставници Запослени |
Материјално-техничке ресурсе користити у функцији наставе и учења |
-Обезбедити оптимално коришћење материјално-техничких ресурса; -Континуирано користити наставна средства у циљу побољшања квалитета; -Користити ресурсе ван школе – културне, научне, историјске, привредне... |
Директор Наставници Наставници |
Кроз школске пројекте развијати предузетнички дух ученика и наставника |
-Развијати сарадњу са организацијама у ЛЗ у циљу развијања предузетниш.; -Подржавати пројекте којима се развијају опште и међупред.компетенције; -Укључивати ученике и родитеље у активности у областима квалитета рада. |
Директор
|
Мерила за праћење планираног развојног циља |
||
*увид у одговарајућу документацију: записнике, планове, програме, пројекте, продукте... |
СПЕЦИФИЧНОСТИ ШКОЛЕ
*РАД У ДВЕ ЗГРАДЕ И ИЗДВОЈЕНОМ ОДЕЉЕЊУ Школа организује рад у две зграде. У једној су млађи основци, у другој старији и ИО Дражевићи-комбиновано одељ. |
*ШКОЛСКА БИБЛИОТЕКА ЈЕ У ЗГРАДИ СТАРИЈИХ ОСНОВАЦА Школа практикује организоване посете и пригодне часове у библиотеци, како за млађе, тако и за старије основце. |
*КАБИНЕТ ЗА ИНФОРМАТИКУ Савремена опрема кабинета информатике омогућава квалитетан рад на дигиталној писмености и коришћењу ИКТ-а. |
*ОДЕЉЕЊЕ за ДОДАТНУ ПОДРШКУ / “СПЕЦИЈАЛНО“ ОДЕЉЕЊЕ/ Олигофренопедагог је ангажована на пружању подршке и деци са тешкоћама у учењу из редовних одељења. |
*АНГАЖОВАНА ТРИ ЛИЧНА ПРАТИОЦА Ова услуга је персонализована и припада систему социјалне заштите, мада пратиоци пружају и образовне услуге – које су јасно дефинисане уговором о раду. Рад личних пратилаца је под супервизијом лиценцираног Удружења деце са сметњама у развоју и њихових родитеља – Бајина Башта. |
*ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК У продуженом боравку - деци 1. и 2. разреда - две учитељице пружају подршку у свеобухватном развоју. |
*БИБЛИОТЕКА КАО КУЛТУРНИ ЦРНТАР Амбијент школске библиотеке се користи и за реализацију културних активности и за ширу пиблику ван школе. |
*ДРУШТВЕНИ РЕСУРСИ У НЕПОСРЕДНОЈ БЛИЗИНИ ШКОЛЕ За реализацију релевантних садржа наставе и учења користе се друштвени ресурси Градске библиотеке и Музеја. |
*ПРИРОДНИ РЕСУРСИ У НЕПОСРЕДНОЈ БЛИЗИНИ ШКОЛЕ За реализацију активности из различитих области науке, уметности и вештина користе се природни ресурси око школе. |
*ДРУШТВЕНИ РЕСУРСИ У ШИРОЈ ОКОЛИНИ Користе се и друштвени ресурси – попут културно-историјски извора: манастир Милешева, музеј, цркве, споменици... |
*ПРИРОДНИ РЕСУРСИ У ШИРОЈ ОКОЛИНИ Користе се и природни ресурси – попут Златарског језера, Резервата белоглавих супова, планине – Златара... |
S W O T
АНАЛИЗА ПОЧЕТНИХ УСЛОВА У КОЈИМА РАДИ ШКОЛА
+ унутрашње СНАГЕ |
-унутрашње СЛАБОСТИ |
*НОВИ ШКОЛСКИ ОБЈЕКТИ *ЈЕДНОСМЕНСКИ РАД *СТРУЧНА ЗАСТУПЉЕНОСТ НАСТАВЕ *ОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГ/ДЕЛИМИЧНА ИНКЛУЗИЈА *ТРИ ЛИЧНА ПРАТИОЦА *ДВЕ ГРУПЕ ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА *FACEBOOK ОШ „ЖИВКО ЉУЈИЋ“ |
-НЕДОВОЉНА ПРОМОЦИЈА ШКОЛЕ -САЈТ ШКОЛЕ „СИРОМАШАН“ -НЕОБУЧЕНИ НАСТАВНИЦИ ВОДЕ ГВ -СПОРАДИЧНО УСАВРШАВАЊЕ УНУТАР УСТАНОВЕ -НЕАНГАЖОВАНОСТ У РЕАЛИЗАЦИЈИ УГЛЕДНИХ ЧАСОВА -НЕДОВОЉНО РАЗВИЈЕН ТИМСКИ РАД -НЕДОВОЉНА КООРДИНАЦИЈА ШК и ПУ |
+спољашње СНАГЕ |
-спољашње СЛАБОСТИ |
*ПОДРШКА МИНИСТАРСТВА ПРОСВЕТЕ *ПОДРШКА ШКОЛСКЕ УПРАВЕ *ПОДРШКА ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ *САРАДЊА СА КУЛТУРНИМ ИНСТИТУЦИЈАМА *САРАДЊА СА СПОЉАШ. ЗАШТИТНОМ МРЕЖОМ *КООРДИНАЦИЈА СА ИНТЕРРЕСОРНОМ КОМИСИОМ *РАЗМЕНА ПРИМЕРА ДОБРЕ ПРАКСЕ ИО - Ужице *САРАДЊА СА ПУ/ПРОВЕРА СПРЕМНОСТИ ЗА ШК *ПРИРОДНИ РЕСУРСИ У ОКОЛИНИ |
-НАСТАВА У ДОБА ТРАЈАЊА ПАНДЕМИЈЕ -ОДЛИВ УЧЕНИКА У ДРУГЕ ШКОЛЕ -НЕОПРЕМЉЕНОСТ ПОЈЕНИНИХ КАБИНЕТА -НЕСТРУЧНО ЗАСТУПЉЕНА МУЗИЧКА КУЛТУРА -НЕУСКЛАЂЕНОСТ ПРОГРАМА МЕЂУ ПРЕДМЕТИМА И РАЗРЕДИМА -НЕПОТПУНА САРАДЊА СА ПУ ПРИ ПРЕЛАСКУ ИЗ ВРТИЋА У ШКОЛУ / ПОДАЦИ О ДЕЦИ И РАЗМЕНА ИСКУСТАВА/ |
МЕРЕ ЗА УБЛАЖАВАЊЕ УНУТРАШЊИХ СЛАБОСТИ РАДА ШКОЛЕ – НА ОСНОВУ S W O T АНАЛИЗЕ
УОЧЕНЕ УНУТРАШЊЕ СЛАБОСТИ |
ПРЕДЛОГ МЕРА ЗА ПРЕВАЗИЛАЖЕЊЕ СЛАБОСТИ |
-НЕДОВОЉНА ПРОМОЦИЈА ШКОЛЕ |
*Квалитетан рад и резултате рада наставника и ученика промовисати у локалним медијима и стручним круговима. |
-САЈТ ШКОЛЕ „СИРОМАШАН“ |
*Обавезати одређено стручно лице из школе да, уз размену са школама са искуством у овој обасти, сачини и ажурира сајт школе. |
-НЕОБУЧЕНИ НАСТАВНИЦИ ВОДЕ ГВ |
*Часове ГВ-а расподелити на наставнике који су наклоњени овој тематици и омогућити им адекватно стручно усавршавање. |
-СПОРАДИЧНО УСАВРШАВАЊЕ УНУТАР УСТАНОВЕ |
*Доследно спроводити мере према наставницима који не испуне обавезу, од 44 часа годишње, усавршавања унутар школе. |
-НЕАНГАЖОВАНОСТ У РЕАЛИЗАЦИЈИ УГЛЕДНИХ ЧАСОВА |
*Јасно одредити проценат планираних угледних/огледних часова по наставнику и пратити њихову реализацију. |
-НЕДОВОЉНО РАЗВИЈЕН ТИМСКИ РАД |
*Оснаживање наставника у коришћењу конструктивних стилова комуникације са децом и колегама и појачати тимски рад. |
-НЕДОВОЉНА КООРДИНАЦИЈА ШКОЛЕ и ПРЕДШКОЛСКЕ УСТАНОВЕ |
*Организовати тематске састанке учитељица и васпитачица, на којима ће се размењивати искуства и сазнања о потребама деце. |
МЕРЕ ЗА УБЛАЖАВАЊЕ СПОЉАШЊИХ СЛАБОСТИ РАДА ШКОЛЕ – НА ОСНОВУ S W O T АНАЛИЗЕ
УОЧЕНЕ СПОЉАШЊЕ СЛАБОСТИ |
ПРЕДЛОГ МЕРА ЗА ПРЕВАЗИЛАЖЕЊЕ СЛАБОСТИ |
-НАСТАВА У ДОБА ТРАЈАЊА ПАНДЕМИЈЕ |
-Оснаживање наставника за коришћење е-алата у организовању онлајн наставе и подршка ученицима у превазилажењу страхова... |
-ОДЛИВ УЧЕНИКА У ДРУГЕ ШКОЛЕ |
-Анализирати разлоге одласка ученика и превазилазити евентуалне пропусте у раду наставника и односу према ученицима |
-НЕОПРЕМЉЕНОСТ ПОЈЕНИНИХ КАБИНЕТА |
-Направити пресек опремљености, одредити приоритете и упутити захтев према доносиоцима одлука о финансијским улагањима. |
-НЕСТРУЧНО ЗАСТУПЉЕНА МУЗИЧКА КУЛТУРА |
-Настојати да се оснажи учитељ који тренутно предаје музичку културу и трагати за стручним лицем за овај предмет. |
-НЕУСКЛАЂЕНОСТ ПРОГРАМА МЕЂУ ПРЕДМЕТИМА И РАЗРЕДИМА |
-Упознати се са сродним садржајима других предмета и направити план повезивања области у реализацији наставе где год је могуће. |
-НЕПОТПУНА САРАДЊА СА ПРЕДШКОЛСКОМ УСТАНОВОМ ПРИ ПРЕЛАСКУ ИЗ ВРТИЋА У ШКОЛУ |
-Појачати сарадњу са релевантим сарадницама из предшколске установе у циљу правовременог добијања потребних података о деци при преласку из вртића у школу. |
15.12.2020. Стручни актив за РАЗВОЈНО ПЛАНИРАЊЕ